Mikrointerakcje, czyli detale podnoszące satysfakcję użytkowników
„The difference between a product you love and one you
tolerate are often microinteractions you have with it.” Dan Saffer

źródło: https://blogs.adobe.com/creativecloud/files/2016/04/microinteractions-part1-1800x1013.png
Większość artykułów o tematyce User Experience podkreśla, że design to nie atrakcyjny wygląd produktu, ale przede wszystkim jego funkcjonalność i użyteczność. Doczekaliśmy się jednak dobrych czasów, w których niemal każdy już wie, że oferując swój produkt klientowi musi zadbać o to, aby korzystało mu się z niego w sposób łatwy i wygodny. Jak w takim razie odróżnić się od konkurencji, gdy w sieci pojawia się coraz więcej dobrze zrobionych stron? Skupianie się na intuicyjności produktów w oderwaniu niejako od uważnego dbania o ich estetykę najpewniej już nie wystarczy. Odpowiedzią być może jest poświęcenie większej uwagi mikrointerakcjom, ponieważ działają one zarówno na korzyść użyteczności produktu, ale i podnoszą znacznie jego atrakcyjność w oczach użytkowników.
Więcej →