Jak stworzyć prototyp?
Jak stworzyć dobry prototyp?
Do opracowania pierwszego prototypu systemu można użyć metod ułatwiających uzyskania dobrej użyteczności.
Jak stworzyć dobry prototyp?
Do opracowania pierwszego prototypu systemu można użyć metod ułatwiających uzyskania dobrej użyteczności.
Formularze są elementem, który w serwisach korporacyjnych jest często odpowiedzialny za obniżenie ogólnej efektywności serwisu – wiele razy słyszałem od klienta, że chce aby poprzez jego serwis korporacyjny klienci mogli nawiązać kontakt. To zadanie jest tym trudniejsze im mniej użyteczny formularz kontaktowy.
Prosty ale skuteczny sposób na to by użytkownicy Cię pokochali: pomagaj im gdy mają problemy.
Ile można zyskać?
W swoim Alertbox Jakob Nielsen opisuje badania na 42 przypadkach gdzie łatwo dało się ustalić przełożenia ulepszenia użyteczności na efekty. Dla każdego projektu ustalono mierniki, które zbadano przed i po wprowadzeniu ulepszeń w usability.
Dziś wpis budujący, napawający nadzieją, chwalący i pozytywny 🙂
Coraz więcej firm poważnie traktuje dostępność. Gratulacje dla:
Na grupie usability przedstawiono ostatnio nowy projekt heyah.pl do oceny.
Autorzy strony napisali:
> W dniu dzisiejszym uruchomiliśmy nową witrynę www.heyah.pl.
> Dołożyliśmy wszelkich starań by była jak najbardziej użyteczna i
> funkcjonalna, wykorzystując przy tym technologię Flasha i Ajaxa. Wybór
> takich rozwiązań pozwolił na znaczne uproszczenie strony oraz
> konsekwentne zachowanie charakterystycznej dla Flasha interaktywności
> w całym serwisie. Serwis Heyah zawiera dużą ilość informacji – dlatego
> nawigacja serwisu została podzielona na makro- i mikronawigację.
Kiedyś, ktoś z dziennikarzy zapytał Michalczewskiego czy będąc tak znakomitym bokserem nie korciło go nigdy aby komuś przyłożyć na ulicy – gdy się niegrzecznie zachowywał albo go zaczepiał. Michalczewski odpowiedział wtedy “nie, bo ja nie biję za darmo”. 🙂
Sklep internetowy jest chyba najlepszym poligonem doświadczalnym dla analityka usability. Nigdzie indziej wygoda użytkowania nie przekłada się tak wprost na liczby jak w ecommerce. Niżej trochę liczb, które upewnią Was jak ważna jest użyteczność, dostępność i otwartość na klienta.
Czy ludzie lubią reklamy?
Statystyka pokazuje, że:
Z drugiej zaś strony:
Jaki z tego wniosek? Powinniśmy ułatwiać ludziom mówienie o naszych produktach, markach i firmach!