Przyjaciół poznaje się w biedzie
Prosty ale skuteczny sposób na to by użytkownicy Cię pokochali: pomagaj im gdy mają problemy.
Jakie są dwa największe problemy? Gdy wyszukiwarka nic nie znajdzie lub gdy adres jest nieprawidłowy i strona się nie wyświetla.
Strona 404
Postaraj się zaplanować sytuacje gdy użytkownik może najbardziej potrzebować pomocy. Z pewnością taką sytuacją jest kliknięcie lub wpisanie niepoprawnego linku. Najczęściej użytkownik otrzymuje zwykłą stronę błędu, niestety nie pomaga mu ona odnaleźć to czego szuka.
Serwis Microsoft.com w przypadku podania przez użytkownika strony, która nie istnieje pokazuje użytkownikowi nie tylko obszerne wytłumaczenie sytuacji ale także katalog linków i wyszukiwarkę. Tutaj naprawdę można uzyskać pomoc.
Serwis Apple.com także doskonale rozwiązuje problemy zagubionych internautów.
Wyszukiwarka
Stary jak świat a ciągle mało popularny sposób komunikowania, że “nic nie znaleziono” to podanie alternatywnych możliwości uzyskania informacji. Skoro wyszukiwarka nic nie znalazła to być może czas zapytać człowieka – w takiej sytuacji warto umożliwić choćby szybki kontakt z firmą.
Na stronach korporacje.pekao.com.pl wyszukiwarka po nie znalezieniu poszukiwanej frazy proponuje skorzystanie z mapy strony lub skontaktowanie się w celu uzyskania potrzebnych informacji.
Odpowiedz
Want to join the discussion?Feel free to contribute!