Świetne produkty
Guy Kawasaki w swojej książce „Rewolucyjne pomysły” poświęca rozdział „Świetnym produktom”. Produkty takie mają dużą szansę odnieść sukces. Według Kawasaki na świetny produkt składa się pięć wartości. Świetne produkty są: Głębokie, Zachwycające, Pełne, Eleganckie, Emocjonalne.
- Głębokie – produkt zaspokaja pragnienia z których w momencie dokonywania zakupu nie zdawałeś sobie nawet sprawy. Kiedy po pewnym czasie zechcesz skorzystać z jakiejś funkcji okaże się, że ona już tam jest. Produkty głębokie rozwijają się razem z ich użytkownikami.
- Zachwycające – oferuje więcej niż potrzebujesz. Użytkownik czuje się zadowolony, wręcz rozpieszczony funkcjami jakie posiada.
- Pełne – posiada wszystkie cechy, które sprawiają korzystanie z niego przyjemnym. Pełny oznaczać może – świetny serwis, doskonałe wsparcie techniczne.
- Eleganckie – Liczy się przede wszystkim funkcjonalność ale produkt wygląda też elegancko i pięknie.
- Dbaj o estetykę – po eleganckim produkcie widać, że ktoś dołożył starań by był dopracowany.
- Pokaż, że forma podporządkowana jest funkcji.
- Wykorzystuj materiały zgodnie z przeznaczeniem.
- Daj użytkownikowi możliwość bezpośredniego i natychmiastowego sterowania – produkt działa w jasny sposób, użytkownik sprawuje kontrolę.
- Cały czas podawaj informacje zwrotne – eleganckie produkty informują co się dzieje.
- Wybaczaj – elegancki produkt nie pozwala użytkownikom utknąć w sytuacji bez wyjścia.
- Emocjonalne – świetny produkt wywołuje silne odczucia. Mogą poprawiać jakość życia, mogą zagrażać wygodzie życia niektórych ludzi (a ludzie nie lubią zmian). Z pewnością taki produkt ma zarówno fanów jak i przeciwników.
Porady byłego Dyrektora Marketingu Apple z pewnością warto brać pod uwagę a każdy serwis internetowy to produkt. Życzę Wam i sobie jak najwięcej „Świetnych produktów”.
Odpowiedz
Want to join the discussion?Feel free to contribute!