Kariera w usability
Amerykański tygodnik U.S.News opublikował listę najbardziej perspektywicznych zawodów. Wysoko, bo na miejscu 31 znalazło się stanowisko Usability Specialist. Co prawda specjalista usability zarabia w USA mniej niż dentysta ale i satysfakcja z pracy podobno większa 🙂
Trzeba jednak przyznać, że faktycznie w usability chce pracować sporo osób. Praca specjalisty usability może wydawać się bardzo interesująca (w istocie rzeczy uważam, że taka jest) niemniej wymaga też wiele mrówczej roboty. Organizowanie testów, prowadzenie kolejnych podobnych do siebie sesji, pisanie raportów…
Staramy się minimalizować niedogodności tego rodzaju. Ja znam dwa dobre sposoby. Pierwszy to maksymalna automatyzacja procesu badań (usprawnianie rekrutacji, zatrudnianie dedykowanych osób do notowania). Drugi to minimalizacja ilości papieru jaki wychodzi z agencji i nacisk na wypuszczanie prototypów ulepszonego serwisu zamiast raportów.
Dla tych, którzy zastanawiają się nad ścieżką kariery w usability mam jedną radę – po prostu zrób kilka user testów i sprawdź czy Ci się to podoba – to zupełnie inne doświadczenie niżczytanie książek o usability. Dla mnie usability to przede wszystkim bycie z ludźmi – badanie ich potrzeb, tego jak używają produktów, rozmawianie o produktach z ludźmi, wymyślanie rozwiązań w zespole – wszystko kręci się wokół ludzi.
Odpowiedz
Want to join the discussion?Feel free to contribute!