Użyteczność w urzą…dzeniach mobilnych

Rynek mobilny jest największą platformą dystrybucyjną na Świecie. Mamy dwa miliardy użytkowników telefonów komórkowych w opozycji do miliarda użytkowników Internetu i miliarda użytkowników telewizji
– „Outlook 2007: The Future is Now,” Fortune Magazine, 2007

Około 28% użytkowników telefonów komórkowych korzystało za ich pomocą z Interentu przynajmniej raz.
– Ipsos, 2006

Nie jest zatem dziwne, że wszystkich coraz bardziej ciągnie do mobile. Warto zdać sobie sprawę, że w wypadku dostępu do WWW przez urządzenia przenośne wiele się zmienia.

  • Koszt – bardzo często użytkownicy mobilni są rozliczani za pobrane dane. Należy minimalizować koszty na jakie ich narażamy poprzez lekki layout serwisu.
  • Szybkość działania – dostęp mobilny odbywa się zazwyczaj wolniej niż na popularnych łączach szerokopasmowych. Należy zastosować techniki umożliwiające minimalizację opóźnień.
  • Nawigacja – charakterystyka urządzeń mobilnych wymaga zupełnie innego zaprojektowania user-experience. Należy brać pod uwagę małe wymiary wyświetlacza, pracę w ciężkich warunkach, możliwość wystąpienia nawigacji z klawiatury lub ekranu dotykowego oraz wiele innych czynników.
  • Poprawne działanie – urządzenia mobilne nie wykształciły jeszcze spójnego standardu technologicznego. Należy dopasowywać serwowane dane w zależności od wykrytej przeglądarki w urządzeniu. Należy też przeprowadzić testy serwisu w najpopularniejszych urządzeniach.
  • Kontekst – potrzeby użytkowników mobilnych są diametralnie różne od potrzeb użytkowników klasycznych. Konieczna jest analiza potrzeb dla ustalenia wartości kluczowych dla użytkownika mobilnego.

Moim zdaniem zwłaszcza analiza potrzeb użytkowników mobilnych przesądzać będzie o sukcesie danego wdrożenia mobilnego.

0 odpowiedzi

Odpowiedz

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *