Użyteczność w urzą dzeniach mobilnych
Rynek mobilny jest największą platformą dystrybucyjną na Świecie. Mamy dwa miliardy użytkowników telefonów komórkowych w opozycji do miliarda użytkowników Internetu i miliarda użytkowników telewizji
- “Outlook 2007: The Future is Now,” Fortune Magazine, 2007
Około 28% użytkowników telefonów komórkowych korzystało za ich pomocą z Interentu przynajmniej raz.
- Ipsos, 2006
Nie jest zatem dziwne, że wszystkich coraz bardziej ciągnie do mobile. Warto zdać sobie sprawę, że w wypadku dostępu do WWW przez urządzenia przenośne wiele się zmienia.
- Koszt – bardzo często użytkownicy mobilni są rozliczani za pobrane dane. Należy minimalizować koszty na jakie ich narażamy poprzez lekki layout serwisu.
- Szybkość działania – dostęp mobilny odbywa się zazwyczaj wolniej niż na popularnych łączach szerokopasmowych. Należy zastosować techniki umożliwiające minimalizację opóźnień.
- Nawigacja – charakterystyka urządzeń mobilnych wymaga zupełnie innego zaprojektowania user-experience. Należy brać pod uwagę małe wymiary wyświetlacza, pracę w ciężkich warunkach, możliwość wystąpienia nawigacji z klawiatury lub ekranu dotykowego oraz wiele innych czynników.
- Poprawne działanie – urządzenia mobilne nie wykształciły jeszcze spójnego standardu technologicznego. Należy dopasowywać serwowane dane w zależności od wykrytej przeglądarki w urządzeniu. Należy też przeprowadzić testy serwisu w najpopularniejszych urządzeniach.
- Kontekst – potrzeby użytkowników mobilnych są diametralnie różne od potrzeb użytkowników klasycznych. Konieczna jest analiza potrzeb dla ustalenia wartości kluczowych dla użytkownika mobilnego.
Moim zdaniem zwłaszcza analiza potrzeb użytkowników mobilnych przesądzać będzie o sukcesie danego wdrożenia mobilnego.
Odpowiedz
Want to join the discussion?Feel free to contribute!