Jak usprawnić wyszukiwanie ofert last minute? Ciąg dalszy o użyteczności stron biur podróży
W ostatnich latach oferty “last minute” cieszą się popularnością. W artykule przeanalizujemy czy w łatwy i szybki sposób użytkownicy mogą znaleźć oferty na stronach biur podróży. Jest to szczególnie ważne, ponieważ oferty Last Minute zmuszają nas do szybkich decyzji. Jak w poprzednich artykułach przyjrzymy się biurom podróży: Itaka, Rainbow Tours, Tui oraz Wezyr Holidays. W analizie pominięto biuro podróży Grecos, ponieważ nie oferuje wyjazdów “last minute”.
Itaka
Po wejściu na stronę Itaka użytkownicy nie widzą ofert “last minute”. Dopiero zjeżdżając w dół strony można zauważyć nagłówek pod którym znajdziemy interesujące nas oferty. Na poniższym obrazku zieloną linią został zaznaczony punkt “zgięcia” strony.
Oferty “last minute” są podzielone ze względu na datę wyjazdu. Jest to dobre rozwiązanie, ponieważ możemy szybko wybrać interesujące nas oferty, gdyż najczęściej mamy określony termin w którym chcemy wyjechać. Osoba, która jest w stanie polecieć z dnia na dzień może szukać wyjazdów w pierwszej kolumnie, z kolei dla innych może być to problem i nie są w stanie tak szybko przygotować się do wyjazdu. Takie osoby zainteresują się ofertami w drugiej lub trzeciej kolumnie.
Klikając w przycisk “zobacz więcej w tym terminie” przechodzimy na stronę z ofertami. Zaskakujące może być to, że nie jesteśmy w zakładce “Last Minute”.
Nie jest to spójne z oczekiwaniami użytkowników, którzy szukają ofert “last minute”. Dobrym rozwiązaniem byłoby oznaczenie zakładki “Last Minute” jako aktywnej z możliwością przejścia do wszystkich ofert.
Rainbow Tours
Na stronie Rainbow Tours użytkownicy widzą zakładkę “Last Minute” w menu głównym.
Po wejściu w nią pokazuje się lista ofert, która ma ustawione domyślne sortowanie według najbliższej daty. W filtrach jest zaznaczona promocja “last minute”, a nie jest zaznaczona domyślna data do której ma się odbyć wyjazd. Nie wiemy więc jaki zasięg obejmują oferty “last minute” czy jest to tydzień czy miesiąc. Warto byłoby dodać domyślną datę, do której ma się odbyć wyjazd, aby użytkownicy wiedzieli jaki zakres obejmują oferty “last minute”.
Na stronie nie ma możliwości wyszukania ofert, które otrzymały pozytywne opinie od klientów. Użytkownicy często polegają na społecznym dowodzie słuszności, który mówi o tym, że jeśli nie jesteśmy zdecydowani to wybierzemy taką opcję jaką wybrały inne osoby. Oznacza to, że hotel. który ma dobre opinie będzie bardziej popularny wśród użytkowników, niż hotel, który nie posiada opinii lub posiada negatywne.
Tui
Na stronie Tui, podobnie jak na stronie Rainbow Tours, w menu głównym znajdziemy zakładkę “last minute”. Oznacza, że oferta ta jest dobrze widoczna dla użytkowników i nie będą mieli problemów z jej znalezieniem.
Na stronie Tui oferty “last minute” są domyślnie pokazywane według tygodni. Użytkownicy mają możliwość zawężenia wyników poprzez przesunięcie suwaka. To rozwiązanie nie jest często stosowane na stronach, stąd użytkownicy mogą w ogóle nie zauważyć takiej opcji.
Jeśli interesuje nas wyjazd w przeciągu dwóch tygodni jesteśmy zmuszeni do przeglądania ofert kolejno po tygodniach. Może być to irytujące szczególnie dla użytkowników, którzy szukają najtańszej oferty.
Wezyr Holidays
Teraz przejdziemy do analizy ofert “last minute” na stronie Wezyr Holidays. Przejście do ofert możliwe jest poprzez kliknięcie w pierwszą pozycję w menu głównym. Najechanie na zakładkę powoduje, że pojawia się lista z możliwymi destynacjami. Jest to dobre przydatne rozwiązanie, szczególnie dla osób, których interesuje konkretne miejsce.
Jeśli tak nie jest, użytkownicy poprzez kliknięcie w zakładkę “last minute” przechodzą na stronę pokazującą wszystkie oferty. Na stronie istnieje pewna niespójność, mianowicie w filtrach nie jest zaznaczona opcja “last minute”. Domyślnie oferty pokazywane są w przedziale dwutygodniowym, jednakże użytkownicy mogą zawęzić, bądź poszerzyć ten zakres. Niestety na stronie brakuje możliwości sortowania wyników wyszukiwania. Warto byłoby dodać taką funkcjonalność, ponieważ nie wszyscy użytkownicy chcą oglądać oferty sortowane według ceny.
Podsumowanie
Wybór oferty “last minute” zależy od nas samych, od naszych oczekiwań, od tego jakiego standardu wymagamy oraz od naszego budżetu. Jak widać nie wszystkie opisane biura podróży pozwalają na szybkie znalezienie interesujących nas ofert. Zależy to przede wszystkim od tego jakie parametry wyjazdów są dla nas najważniejsze. Przykładowo na stronie Itaka i Tui możemy wyszukać hotele, które posiadają dobre opinie, a na stronach Wezyr Holidays i Rainbow Tours nie mamy takiej możliwości. Oznacza to, że dla użytkowników, dla których opinie innych klientów są niezbędnym kryterium wyboru oferty, strony internetowe biur podróży Wezyr Holidays i Rainbow Tours uniemożliwiają znalezienie odpowiednich ofert. Brak odpowiednich filtrów może powodować frustrację użytkowników, co w konsekwencji może przełożyć się na stratę klientów.
Można dokonać aktualizacji wpisu bo kilka stron zmieniło wygląd 🙂 Pytanie jednak jest moje takie: czy z punktu widzenia biznesowego opłaca się podkreślać ofertę “last minute” czy też nie ?