ANALIZA KONKURENCJI

Kiedy warto przeprowadzić analizę konkurencji?

Jeśli planujesz redesign swojego serwisu lub aplikacji i chcesz poznać aktualne trendy w projektowaniu. Jeśli chcesz zobaczyć jakie rozwiązania konkurencji się sprawdzają, a których lepiej unikać. Głównym celem analizy jest określenie słabych i mocnych stron konkurencyjnych produktów.

KORZYŚCI

Metoda ta jest dobrym źródłem pomysłów na funkcje i zawartość strony

Pozwala stwierdzić, które elementy zastosowane u konkurencji się sprawdzają, a których należy unikać

PRZEBIEG PROCESU

  • PRZYGOTOWANIE DO ANALIZY (wraz z klientem)

    Jest to określenie wspólnie z Klientem, na których obszarach ma skupić się uwaga badacza, jakie typy stron konkurencyjnych są interesujące oraz jakie kryteria mają zostać przyjęte podczas analizy

  • ANALIZA

    Analiza stron konkurencyjnych jest przeprowadzana z uwzględnieniem kryteriów i zasad ustalonych podczas przygotowania

  • RAPORT

    Efektem prac jest raport zawierający analizę wybranych serwisów konkurencyjnych ze wskazaniem słabych i mocnych stron tych produktów