Preferencje formatu daty

William Hudson z designforusability.com przeprowadził badanie preferencji formatu dat wśród niespełna 1000 osób, które zostały poproszone o napisanie daty „Drugi sierpnia tego roku” w preferowanym formacie.

Więcej

Teoria Wszystkiego? Google Wave

Google Wave – oto ma być odpowiedź na wszystko w kontekście komunikacji w Internecie – a jeżeli nie, bo za wcześnie cokolwiek osądzać, będzie to na pewno bardzo ciekawy produkt z ogromnym potencjałem.

Nie chcę się rozpisywać, co już potrafi i co jest planowane – zamiast tego proponuję obejrzenie pierwszej publicznej prezentacji. Napiszę może, że posługuje się inną niż dotychczas metaforą komunikowania (teraz nie nazywa się to wiadomość czy dokument ale… fala („wave”)), także na platformie mobilnej, daje fantastyczne możliwości kolaboracji, równoległego tworzenia i edycji dokumentów oraz śledzenia zmian… no i można do niego tworzyć wtyczki. Jedną taką wtyczką jest genialny… a z resztą sami zobaczcie

Nie chcę się rejestrować!

Dzięki rejestracji nasz Klient będzie zawsze do nas wracał – dzięki temu, że ma konto nie będzie musiał wpisywać już danych. Wystarczy, że się zaloguje!” – mówi dyrektor marketingu e-sklepu IksIgrekZet.com. Wielu myśli podobnie i trudno ich wyciągnąć z tego marketingowego amoku.

Więcej

Klawiatura to przeżytek – MacBook Wheel

Od 3 tygodni krąży po sieci – myślę, że warto to umieścić w blogu o użyteczności. Apple znowu udowadnia, że piękne jest też użyteczne 😉

Więcej

Chrome – okiem użytkownika

Minęło ponad 2 tygodnie od wystartowania przeglądarki Chrome i emocje już zdążyły okrzepnąć. Wg serwisu Get Clicky z przeglądarki Google korzysta ok. 1,7% internautów.
W recenzjach przeglądarki skupiano się głównie na bezpieczeństwie i innowacyjności, samemu interfejsowi użytkownika nie poświęcono jednak szczególnie dużo miejsca. Być może z braku kardynalnych błędów.

Więcej

Ach te instrukcje…

Ostatnio natrafiłam na interesującą notatkę o czytaniu instrukcji do urządzeń elektronicznych.

Okazuje się, że wielu Brytyjczyków przyznaje, że ma problemy z obsługą tych urządzeń, ale większość w ogóle nie czyta instrukcji. Na samym szczycie listy sprzętów ocenianych jako skomplikowane znajduje się aparat cyfrowy (26% respondentów) oraz GPS (21%). Jedynie 6% badanych przyznało, że czyta instrukcję do GPS’a, a w przypadku aparatu jest to 14%.

  • Kiedy ludzie nie czytają instrukcji?
  • Kto czyta, a kto nie czyta?
  • Od czego to zależy?
  • I czy to rzeczywiście nieczytanie to problem?

Więcej

Usability naszych GPS’ów

Czy zastanawialiście się kiedyś nad interfejsem GPS’a, z którym jeździcie? Czy łatwo było wam odnaleźć szukane funkcje? Czy ikony były zrozumiałe, a mapa wystarczająco czytelna? Czy dźwięki i komunikaty lektora nie rozpraszały podczas jazdy? Na te i inne pytania próbowaliśmy odpowiedzieć w badaniu, które realizował zespół usability Janmedia Interactive.

Więcej

Konferencja „Interfejs Użytkownika – Kansei w praktyce”

7 czerwca 2008 (sobota) odbędzie się konferencja „Interfejs Użytkownika – Kansei w praktyce”, już po raz trzeci.

Więcej

Design Patterns czyli Wzorce Projektowe

Takie rzeczy warto rozpowszechniać – wzorce projektowe – coś, z czego każdy UI designer powinien korzystać.

Więcej

Czy piękne oznacza użyteczne?

W psychologii od lat znany jest efekt pod intrygującą nazwą „piękne jest dobre” („what is beautiful is good”). Opisanie tego zjawiska zawdzięczamy trzem badaczkom z Uniwersytetu w Minnesocie Karen Dion, Ellen Berscheid oraz Elaine Walster [1]. Z grubsza rzecz ujmując chodzi o to, że atrakcyjnym ludziom automatycznie przypisujemy inne pożądane cechy, takie jak bycie miłym i lubianym, ciepło interpersonalne, kompetencje społeczne, a nawet wysoką inteligencję. No ale wróćmy do usability… Skoro piękne jest dobre, to czy ładne jest użyteczne?

Więcej