Dlaczego mniej może czasem znaczyć więcej

Nie podlega wątpliwości, że żyjemy w świecie zalewającym nas ciągłymi możliwościami wyboru. Szczególnie, jeśli spojrzymy na rzeczy z pozoru błahe.  Stojąc przed sklepowym regałem wybieramy jeden z kilkudziesięciu żeli pod prysznic, szukając spodni w galerii handlowej prawdopodobnie natkniemy się na kolejne dziesiątki, jeżeli nie nawet setki produktów, przez co znalezienie odpowiedniej pary może stać się prawdziwą udręką. Pomyślcie o wizycie w restauracji, w której możecie spróbować kuchni z każdego zakątka świata. Musicie zdecydować czy chcecie spróbować potrawy gruzińskiej, indyjskiej czy hawajskiej. Rekin czy kangur? Ryż czy makaron? Wchodząc na YouTube czy Spotify mamy dostęp do wszystkich utworów, jakie kiedykolwiek nagrano, bądź przynajmniej do większości. Tylko co wybrać, który wykonawca najlepiej pasuje do mojego humoru, który podkreśli nastrój?

Więcej

Wiarygodność marki

Kwestia wiarygodności jest ważna, ponieważ często boimy się zaufać nieznanym produktom/firmom. Nie chcemy zostać oszukani, nie chcemy ryzykować swoich pieniędzy oraz ujawnienia danych osobowych. W artykule przyjrzymy się czym jest wiarygodność marki, jak ją budować w internecie oraz dlaczego jest taka ważna na dzisiejszym rynku. Peter Morville wyróżnił 7 cech/elementów składających się na pojęcie user experience. Jednym z nich jest wiarygodność.

 

Więcej

Co to jest persona, a raczej kim jest?

Celem biznesowym wielu firm jest pozyskanie i utrzymanie klientów, skierowanie ich na zakup produktów. Jednak często zdarza się, że oferta jest źle komunikowana do grupy docelowej, co wynika z braku wiedzy o potencjalnych konsumentach. Rolą badaczy user experience jest poznanie użytkowników. Aby lepiej ich zrozumieć przechodzimy przez cały proces badań UX – rozmawiamy z użytkownikami, badamy ich środowisko, sprawdzamy jak radzą sobie z produktem, dogłębnie śledzimy analitykę webową. Dane, które uzyskujemy w takich badaniach dają nam obraz naszych użytkowników. Jednak jak przedstawić te dane w czytelnej i przystępnej postaci? Na pomoc przychodzą “Persony”. Więcej

Jak zwiększyć konwersję? Tym razem o modelu AIDA

Zaczyna się okres świątecznych zakupów. Z tej okazji wiele sklepów zaplanowało dzień darmowej dostawy. Wśród narastającej konkurencji warto zadbać o to, aby nasz sklep był intuicyjny i przyjazny dla użytkowników. W moim artykule zajmę się znanym i sprawdzonym sposobem na zwiększenie konwersji.

Więcej

Jak usprawnić wyszukiwanie ofert last minute? Ciąg dalszy o użyteczności stron biur podróży

W ostatnich latach oferty “last minute” cieszą się popularnością. W artykule przeanalizujemy czy w łatwy i szybki sposób użytkownicy mogą znaleźć oferty na stronach biur podróży. Jest to szczególnie ważne, ponieważ oferty Last Minute zmuszają nas do szybkich decyzji. Jak w poprzednich artykułach przyjrzymy się biurom podróży: Itaka, Rainbow Tours, Tui oraz Wezyr Holidays. W analizie pominięto biuro podróży Grecos, ponieważ nie oferuje wyjazdów „last minute”.

Więcej

Czy łatwo znajdziemy wymarzone wakacje?

Po ocenie użyteczności stron kontynuujemy powakacyjną serię artykułów poświęconych biurom podróży. Tym razem przeanalizujemy proces wyszukiwania wakacji na stronach Itaka, Rainbow Tours, TUI, Wezyr Holidays i Grecos. Sprawdzimy, czy wyszukiwarki są intuicyjne i proste w użyciu, oraz czy użytkownicy w łatwy sposób mogą dotrzeć do interesujących ich informacji. Więcej

Użyteczność stron biur podróży

Cały czas trwa okres wakacyjno-wyjazdowy, prawdopodobnie każdy z nas w mniejszym lub większym stopniu miał styczność ze stronami internetowymi biur podróży. Na naszym blogu wprowadzamy serię artykułów o ich użyteczności. Sprawdzimy, czy strony wzbudzają zaufanie, na ile intuicyjne i szybkie jest odnalezienie wakacji oraz jak przebiega proces złożenia zamówienia. Przyjrzymy się stronom największych biur podróży w Polsce. Do analizy wybraliśmy 5 największych touroperatorów wg rankingu www.rp.pl/temat/984572:
Itaka, Rainbow Tours, TUI, Wezyr Holidays i Grecos. Więcej

Tłumaczenie strony nie wystarczy

Tłumaczenie strony nie wystarczy, czyli o internacjonalizacji stron internetowych

Internacjonalizacja produktów internetowych staje się zjawiskiem powszechnym na świecie. Coraz częściej projektując strony musimy myśleć o jej internacjonalizacji. Warto zadać sobie pytanie jak to wpływa na projektowanie user experience. Ważne, aby od początku wiedzieć, czy strona będzie umiędzynarodawiana, ponieważ ma to wpływ również na jej techniczną implementację. W tym artykule skupię się głównie na problemach z tłumaczeniami.

Więcej

Czy taki diabeł straszny jak go malują?

Czy taki diabeł straszny jak go malują? Czyli o projektowaniu formularzy

Formularze, bo o nich będzie mowa w artykule służą do komunikacji firmy z użytkownikami. Nie od dzisiaj wiadomo, że użytkownicy nie lubią wypełniać formularzy i traktują je jako zło konieczne. Warto zadbać o to, żeby nie były dla nich udręką.

Więcej

Komunikaty dla użytkownika

Komunikaty dla użytkownika

Powstało już wiele artykułów mówiących o tym jak komunikować błędy by były przyjaźniejsze dla użytkownika. Większość wytycznych do konstruowania komunikatów błędów odnosi się do zasad:

  • opisania błędu jako wyniku nieprawidłowości systemu, nie użytkownika,
  • używania naturalnego języka,
  • komunikowania błędów za pomocą czerwonego koloru,
  • komunikowania błędów w jednolity sposób za pomocą jednego koloru oraz miejsca wyświetlania,
  • podpowiadania rozwiązania błędu, kierowania użytkownika na akcje, które może wykonać,
  • unikania przedstawiania błędów na wyskakujących popupach. Więcej