Case: Gazeta.pl
Kolejny mały case na blogu. Tym razem pokazują cy elementy tego jak pracowaliśmy dla Gazeta.pl.
Kolejny mały case na blogu. Tym razem pokazują cy elementy tego jak pracowaliśmy dla Gazeta.pl.
Publikuję dziś case study zaprojektowania systemu sprzedaży ubezpieczeń dla T. U. Generali zgodnie z metodyką User-Centered Design.
Miałem przyjemność wystąpić na Seminarium “Nowe Media? Nowe media relations?”
Tytuł mojej prezentacji, dostępnej poniżej, brzmiał Agregacja treści, czyli biorę to co chcę.
By wiedzieć jak powinno się budować strony www, trzeba wiedzieć jacy są ich użytkownicy. Służy do tego wiele narzędzi badawczych.
Dostępność serwisów WWW rozumieć można na wiele sposobów, oczywiście im szerzej na nią patrzymy tym lepiej.
Co sprawia, że użytkownicy chętniej przebywają na niektórych stronach? W głównej mierze decyduje o tym usability, zwane też użytecznością. W kursie pokazuję jak budować intuicyjne w obsłudze serwisy i udowadniam jak wielki wpływ ma użyteczność na finalny sukces każdego interaktywnego projektu.
W świecie realnym zazwyczaj nawigacja nie sprawia nam problemu. Codziennie trafiasz w wiele miejsc i odnajdujesz wiele rzeczy. Dlaczego w Sieci ludzie mają z tym aż tyle problemów?
Oczywiście pomysłów na ułatwienia w nawigacji jest masa. Coraz częściej stosowane są punkty startowe. Punkty startowe są elementami strony głównej, które prowadzą w głąb struktury serwisu. Dzięki temu użytkownikom łatwiej odnaleźć najczęściej poszukiwane elementy serwisu. Punkty startowe pokazują też co na stronie można znaleźć i zrobić. Dzięki temu pozwalają na szybkie zapoznanie się z najważniejszymi elementami całego serwisu.
Pamiętaj też o badaniach Nielsena mówiący, że aż 30% wszystkich kliknięć w Internecie to kliknięcie przycisku Wstecz. To także kolejny argument by unikać ramek i nawigacji opartej na Flash – te elementy mogą utrudniać nawigowanie za pomocą przycisku Wstecz.
Dla zaoszczędzenia miejsca stosuje się często efekty polegające na wyświetlaniu opisu dopiero po wskazaniu elementu kursorem. To jeden z klasycznych błędów psujących ergonomię serwisu (prawie zawsze).
Badanie z użytkownikami jest przez wielu uznawane za podstawowe (najefektywniejsze) narzędzie badań usability. Niemniej nadal wiele osób nie dostrzega różnicy pomiędzy badaniem z użytkownikami a badaniem typu testy grupowe. Zerknijcie niżej na podsumowanie różnic:
Mobilność jest w cenie. Coraz więcej portali i vortali tworzy wersje mobilne lub dopasowuje swój serwis tak aby w urządzeniach mobilnych poprawnie się wyświetlał.
Jeśli jesteś ciekawy jak Twój serwis prezentuje się w urządzeniach mobilnych możesz sprawdzić to korzystając z jednego z wielu symulatorów.