Jak Twój serwis wygląda w telefonie?

Mobilność jest w cenie. Coraz więcej portali i vortali tworzy wersje mobilne lub dopasowuje swój serwis tak aby w urządzeniach mobilnych poprawnie się wyświetlał.

Jeśli jesteś ciekawy jak Twój serwis prezentuje się w urządzeniach mobilnych możesz sprawdzić to korzystając z jednego z wielu symulatorów.

Więcej

Jak stworzyć prototyp?

Jak stworzyć dobry prototyp?
Do opracowania pierwszego prototypu systemu można użyć metod ułatwiających uzyskania dobrej użyteczności.

Więcej

Formularze nie są… proste

Formularze są elementem, który w serwisach korporacyjnych jest często odpowiedzialny za obniżenie ogólnej efektywności serwisu – wiele razy słyszałem od klienta, że chce aby poprzez jego serwis korporacyjny klienci mogli nawiązać kontakt. To zadanie jest tym trudniejsze im mniej użyteczny formularz kontaktowy.

Więcej

Przyjaciół poznaje się w biedzie

Prosty ale skuteczny sposób na to by użytkownicy Cię pokochali: pomagaj im gdy mają problemy.

Więcej

Ile wydać na usability?

Ile można zyskać?
W swoim Alertbox Jakob Nielsen opisuje badania na 42 przypadkach gdzie łatwo dało się ustalić przełożenia ulepszenia użyteczności na efekty. Dla każdego projektu ustalono mierniki, które zbadano przed i po wprowadzeniu ulepszeń w usability.

Więcej

Budują…ce linki

Dziś wpis budujący, napawający nadzieją, chwalący i pozytywny 🙂

Coraz więcej firm poważnie traktuje dostępność. Gratulacje dla:

Więcej

Użyteczna heyah.pl

Na grupie usability przedstawiono ostatnio nowy projekt heyah.pl do oceny.

Autorzy strony napisali:

> W dniu dzisiejszym uruchomiliśmy nową witrynę www.heyah.pl.
> Dołożyliśmy wszelkich starań by była jak najbardziej użyteczna i
> funkcjonalna, wykorzystując przy tym technologię Flasha i Ajaxa. Wybór
> takich rozwiązań pozwolił na znaczne uproszczenie strony oraz
> konsekwentne zachowanie charakterystycznej dla Flasha interaktywności
> w całym serwisie. Serwis Heyah zawiera dużą ilość informacji – dlatego
> nawigacja serwisu została podzielona na makro- i mikronawigację.

Kiedyś, ktoś z dziennikarzy zapytał Michalczewskiego czy będąc tak znakomitym bokserem nie korciło go nigdy aby komuś przyłożyć na ulicy – gdy się niegrzecznie zachowywał albo go zaczepiał. Michalczewski odpowiedział wtedy „nie, bo ja nie biję za darmo”. 🙂

Więcej

Liczby w sklepie

Sklep internetowy jest chyba najlepszym poligonem doś›wiadczalnym dla analityka usability. Nigdzie indziej wygoda użytkowania nie przekłada się tak wprost na liczby jak w ecommerce. Niżej trochę™ liczb, któ‚re upewnią Was jak ważna jest użyteczność‡, dostępność‡ i otwartość‡ na klienta.

Więcej

Najbardziej użyteczny marketing na ziemi

Czy ludzie lubią reklamy?

Statystyka pokazuje, że:

  • 69% Amerykanów jest zainteresowanych produktami lub usługami, które pomogą im pomijać lub blokować marketing (Yankelovich 2005, Marketing Receptivity Study)
  • 76% odbiorców nie wierzy, że reklamy mówią prawdę (Yankelovich 2005, Marketing Receptivity Study)

Z drugiej zaś strony:

  • 76% Amerykanów rozmawia przynajmniej o jednej marce dziennie (średnio aż o 10) (TalkTrack, Kelly Fay Group, 2006)
  • 68% konsumentów ufa opiniom innych konsumentów tak samo jak swoim (Edelman Trust Barometr, 2006)

Jaki z tego wniosek? Powinniśmy ułatwiać ludziom mówienie o naszych produktach, markach i firmach!

Więcej