Materiały z Grill IT 4

Na zapowiadany tydzień temu Grill IT 4 przybyły tłumy. Poziom dyskusji był jak zwykle bardzo wysoki, pojawiło się wiele ciekawych tematów.

Case: Gazeta.pl

Kolejny mał‚y case na blogu. Tym razem pokazują…cy elementy tego jak pracowaliśmy dla Gazeta.pl.

Więcej

User-Centered Design w praktyce

Publikuję™ dziś› case study zaprojektowania systemu sprzedaży ubezpieczeń„ dla T. U. Generali zgodnie z metodyką… User-Centered Design.

Więcej

Agregacja treści, czyli biorą to co chcą – prezentacja

Miałem przyjemność wystąpić na Seminarium “Nowe Media? Nowe media relations?”
Tytuł mojej prezentacji, dostępnej poniżej, brzmiał Agregacja treści, czyli biorę to co chcę.

Więcej

Jacy są… użytkownicy?

By wiedzieć jak powinno się budować strony www, trzeba wiedzieć jacy są ich użytkownicy. Służy do tego wiele narzędzi badawczych.

Więcej

O dostępności na różne sposoby

Dostępność serwisów WWW rozumieć można na wiele sposobów, oczywiście im szerzej na nią patrzymy tym lepiej.

Więcej

Kurs usability

Czy zastanawialiście się co decyduje o powodzeniu serwisów WWW?

Co sprawia, że użytkownicy chętniej przebywają na niektórych stronach? W głównej mierze decyduje o tym usability, zwane też użytecznością. W kursie pokazuję jak budować intuicyjne w obsłudze serwisy i udowadniam jak wielki wpływ ma użyteczność na finalny sukces każdego interaktywnego projektu.

Więcej

W Internecie trudniej nawigować

W świecie realnym zazwyczaj nawigacja nie sprawia nam problemu. Codziennie trafiasz w wiele miejsc i odnajdujesz wiele rzeczy. Dlaczego w Sieci ludzie mają z tym aż tyle problemów?

  • Brak pojęcia skali, nie wiesz jak duża jest witryna więc trudno określić ile czasu może zająć jej przeszukanie.
  • Nieintuicyjne, trudne do wyobrażenia sobie określanie pozycji i kierunku. W świecie realnym nie ma hiperpołączeń pozwalających skakać w dowolne miejsca w przestrzeni.
  • Surfowanie po Internecie z natury jest stanem pewnego zagubienia – często trafiamy na nowe miejsca a znane nam miejsca są często przebudowywane.

Oczywiście pomysłów na ułatwienia w nawigacji jest masa. Coraz częściej stosowane są punkty startowe. Punkty startowe są elementami strony głównej, które prowadzą w głąb struktury serwisu. Dzięki temu użytkownikom łatwiej odnaleźć najczęściej poszukiwane elementy serwisu. Punkty startowe pokazują też co na stronie można znaleźć i zrobić. Dzięki temu pozwalają na szybkie zapoznanie się z najważniejszymi elementami całego serwisu.

Pamiętaj też o badaniach Nielsena mówiący, że aż 30% wszystkich kliknięć w Internecie to kliknięcie przycisku Wstecz. To także kolejny argument by unikać ramek i nawigacji opartej na Flash – te elementy mogą utrudniać nawigowanie za pomocą przycisku Wstecz.

Efekt najazdu jest irytują…cy

Dla zaoszczędzenia miejsca stosuje się często efekty polegające na wyświetlaniu opisu dopiero po wskazaniu elementu kursorem. To jeden z klasycznych błędów psujących ergonomię serwisu (prawie zawsze).

Więcej

Testy użyteczności to nie fokusy, naprawdę!

Badanie z użytkownikami jest przez wielu uznawane za podstawowe (najefektywniejsze) narzędzie badań usability. Niemniej nadal wiele osób nie dostrzega różnicy pomiędzy badaniem z użytkownikami a badaniem typu testy grupowe. Zerknijcie niżej na podsumowanie różnic:

Więcej