Doskonałe usability Second Life?

Second Life to międzynarodowy wirtualny świat. Dziś ma blisko 8 milionów mieszkańców. Wirtualny świat jest oparty o trójwymiarową grafikę, umożliwiającą realne odtwarzanie rzeczywistości w wirtualnym świecie. Każdy użytkownik po zalogowaniu do wirtualnego świata otrzymuje postać awatara. Użytkownik może modyfikować swojego awatara. Każdy z użytkowników może także kupować ziemię oraz mieć wpływ na postacie i przedmioty w Second Life. Użytkownicy mogą wytwarzać, sprzedawać i kupować wirtualne przedmioty. Walutę Second Life – Lindeny, można wymieniać na $.

Więcej

Jak robić internet na komórki?

Nawiązując do mojego wcześniejszego postu o mobilnym Internecie dziś kontynuuję temat. Zacznijmy od konkretów, czyli sprawdzonych porad dotyczących usability dla urządzeń mobilnych.

Jak polepszyć usability serwisu mobilnego?

Więcej

Powerday

Mam wreszcie trochę™ czasu aby napisać‡ o czymś o czym chciał‚em napisać od pół‚ roku. Rzecz tyczy się™ Powerday czyli konsultingu u klienta. Wprowadziliśmy tą ofertę do Polski bazują…c na efektach jakie daje naszym klientom w USA.

Więcej

Dlaczego wierzę w Wiki w biznesie?

Przyznam się Wam – tak, jestem wielkim fanem Wiki. Nie tylko projektu Wikipedia ale samej idei Wiki jako miejsca gdzie każdy może uczestniczyć w prosty sposób we współtworzeniu wiedzy. Wierzę też, że wiki jest doskonałym rozwiązaniem dla wielu firm.

W Wiki wierzą też inni:
Wiki stanie się głównym narzędziem współpracy i dzielenia wiedzy w przynajmniej 50% firm przed rokiem 2009. W tych firmach z biegiem czasu ilość e-maili związanych z projektami spadnie o 75% a czas spotkań skróci się o połowę.

– szacuje firma Gartner Group w Business Week.

Więcej

Użyteczność w urzą…dzeniach mobilnych

Rynek mobilny jest największą platformą dystrybucyjną na Świecie. Mamy dwa miliardy użytkowników telefonów komórkowych w opozycji do miliarda użytkowników Internetu i miliarda użytkowników telewizji
– „Outlook 2007: The Future is Now,” Fortune Magazine, 2007

Około 28% użytkowników telefonów komórkowych korzystało za ich pomocą z Interentu przynajmniej raz.
– Ipsos, 2006

Nie jest zatem dziwne, że wszystkich coraz bardziej ciągnie do mobile. Warto zdać sobie sprawę, że w wypadku dostępu do WWW przez urządzenia przenośne wiele się zmienia.

Więcej

Dlaczego mój sklep sprzeda więcej?

Dziś chcę się z Wami podzielić kolejną prezentacją. Tym razem dotyczy one użyteczności w eCommerce. Kilka praktycznych porad na temat testowania eCommerce.

Projektowanie zorientowane na użytkownika (ang. UCD – User-Centered Design)

Projektowanie zorientowane na użytkownika (ang. UCD – User-Centered Design) pozwala na projektowanie przyjaznych produktów dla poprzez ukierunkowanie procesu projektowego na potrzeby finalnego odbiorcy.

W UCD w kolejnych testuje się (w sposób opisany wcześniej jako testy z użytkownikami) produkty otrzymywane w procesie kreacji serwisu, usuwa wykryte problemy i ponownie poddaje testom.

Więcej

Prezentacja na Internet 2k7

Już po pierwszym dniu konferencji Internet 2k7 można powiedzieć, że jest to bardzo udana impreza. Kilka ciekawych prezentacji i bardzo dużo rozmów – super!

Miałem przyjemność poprowadzić prezentację dotyczącą.. oczywiście usability. W prezentacji opowiadałem o tym, że:

Więcej

Dobra wyszukiwarka

Relatywnie czę™sto udaje mi się™ obserwować‡ problemy użytkowników z wyszukiwarkami i wyszukiwaniem. W wielu zastosowaniach (np. w wielu ecommerce) wyszukiwarka jest głównym narzę™dziem nawigacji, problemy z wyszukiwarką… mogą… oznaczać‡ duże problemy z serwisem.

Więcej