1-61ejjzrdppg724unq6uujg

Mikrointerakcje

Mikrointerakcje, czyli detale podnoszące satysfakcję użytkowników

 

„The difference between a product you love and one you
tolerate are often microinteractions you have with it.” Dan Saffer

 

microinteractions-part1-1800x1013
źródło: https://blogs.adobe.com/creativecloud/files/2016/04/microinteractions-part1-1800×1013.png
 
Większość artykułów o tematyce User Experience podkreśla, że design to nie atrakcyjny wygląd produktu, ale przede wszystkim jego funkcjonalność i użyteczność. Doczekaliśmy się jednak dobrych czasów, w których niemal każdy już wie, że oferując swój produkt klientowi musi zadbać o to, aby korzystało mu się z niego w sposób łatwy i wygodny. Jak w takim razie odróżnić się od konkurencji, gdy w sieci pojawia się coraz więcej dobrze zrobionych stron? Skupianie się na intuicyjności produktów w oderwaniu niejako od uważnego dbania o ich estetykę najpewniej już nie wystarczy. Odpowiedzią być może jest poświęcenie większej uwagi mikrointerakcjom, ponieważ działają one zarówno na korzyść użyteczności produktu, ale i podnoszą znacznie jego atrakcyjność w oczach użytkowników.
Więcej

300h

Augmented reality

Rozszerzona? Wirtualna? Mieszana?

Do niedawna futurystyczne wizje rzeczywistości przeplatającej się ze światem wirtualnym, dziś wypełniają się na naszych oczach. Popularyzacja technologii, która wiąże się z kwestionowaniem tego co rozumiemy za realne, doprowadziła do wyodrębnienia aż trzech typów rzeczywistości: rozszerzonej (augmented reality), wirtualnej (virtual reality), oraz mieszanej (mixed reality). Zanim skupimy się na pierwszej z wymienionych, przyjrzyjmy się co wyróżnia każdą z nich.

Więcej

326H

Service design

Można spotkać się z opiniami, że to buzzword, nic innego niż projektowanie UX samo w sobie, aż wreszcie rozczarowanie. Bo przecież nie wiadomo co ten Service Designer właściwie robi i co dostarcza.
Mnogość definicji jednego wyrażenia to czynnik, który niewątpliwie pociąga za sobą mnogość definicyjnych sporów, z czego też m.in. wynikają wyżej wymienione zarzuty. Według Service Design Network:

Service Design to planowanie oraz organizacja osób, infrastruktury, komunikacji i rzeczowych komponentów usługi, w celu polepszenia jej jakości i interakcji pomiędzy dostawcą usługi a klientami.

Więcej

247H

10 detali, które wzbogacą User Experience

Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was mocną dawkę detali, które mimo swojej prostoty znacznie ulepszą codzienny byt użytkownika.  Mimo, że same w sobie detale nie są corem pracy UX Designera to mocno oddziałują na ścieżkę i emocje użytkownika. Podziwiajcie, inspirujcie się, a  my postaramy się jeszcze powrócić z kolejną porcją UXowych smaczków. W końcu Charles Eames mawiał: “The details are not the details. They make the design.”

Więcej

pexels-photo

Projektowanie na urządzenia mobilne – powiadomienia

Aktywność telefonów komórkowych jest zaskakująco wysoka. W ciągu ostatnich 10 sekund opublikowano około 48 000 tweetów, pojawiło się 280 000 like’ów na Facebooku oraz udostępniono 87 000 zdjęć na Snapchacie. Z drugiej jednak strony 80% aktywnych użytkowników zaprzestaje korzystać z aplikacji już po 3 dniach od zainstalowania. Potencjał jest olbrzymi, jednak wymaga od projektanta podjęcia wielu przemyślanych decyzji projektowych. Dziś krótko opowiem o 3 elementach aplikacji mobilnych, które przybliżą Cię do sukcesu.

Więcej

306H (1)

UX vs Virtual Reality

Wirtualna rzeczywistość zaistniała już w latach siedemdziesiątych, tyle że na kartkach papieru spod ręki „wieszczy” takich jak James J. Gibson, John Zeisel czy Gaston Bachelard. Na chwilę obecną Oculus, HTC Vive czy Samsung Gear jest w pełni dostępny dla przeciętnego śmiertelnika. Jak się możecie domyślić, niesie to za sobą pewne konsekwencje i wyzwania dla projektantów. Możemy powiedzieć, że nasz użytkownik wchodzi w pełni w świat wirtualnej rzeczywistości, albo raczej wpada w niego aż po sam czubek głowy. Dlatego też musimy bardzo dobrze zrozumieć ścieżki użytkownika, w świecie VR pożądane są jeszcze większe niż dotychczas nakłady designerskiej empatii.

Więcej

pexels-photo-14105-large

Dlaczego mniej może czasem znaczyć więcej

Nie podlega wątpliwości, że żyjemy w świecie zalewającym nas ciągłymi możliwościami wyboru. Szczególnie, jeśli spojrzymy na rzeczy z pozoru błahe.  Stojąc przed sklepowym regałem wybieramy jeden z kilkudziesięciu żeli pod prysznic, szukając spodni w galerii handlowej prawdopodobnie natkniemy się na kolejne dziesiątki, jeżeli nie nawet setki produktów, przez co znalezienie odpowiedniej pary może stać się prawdziwą udręką. Pomyślcie o wizycie w restauracji, w której możecie spróbować kuchni z każdego zakątka świata. Musicie zdecydować czy chcecie spróbować potrawy gruzińskiej, indyjskiej czy hawajskiej. Rekin czy kangur? Ryż czy makaron? Wchodząc na YouTube czy Spotify mamy dostęp do wszystkich utworów, jakie kiedykolwiek nagrano, bądź przynajmniej do większości. Tylko co wybrać, który wykonawca najlepiej pasuje do mojego humoru, który podkreśli nastrój?

Więcej

Webusability_11_Wiarygodność marki

Wiarygodność marki

Kwestia wiarygodności jest ważna, ponieważ często boimy się zaufać nieznanym produktom/firmom. Nie chcemy zostać oszukani, nie chcemy ryzykować swoich pieniędzy oraz ujawnienia danych osobowych. W artykule przyjrzymy się czym jest wiarygodność marki, jak ją budować w internecie oraz dlaczego jest taka ważna na dzisiejszym rynku. Peter Morville wyróżnił 7 cech/elementów składających się na pojęcie user experience. Jednym z nich jest wiarygodność.

 

Więcej

Webusability_Persona

Co to jest persona, a raczej kim jest?

Celem biznesowym wielu firm jest pozyskanie i utrzymanie klientów, skierowanie ich na zakup produktów. Jednak często zdarza się, że oferta jest źle komunikowana do grupy docelowej, co wynika z braku wiedzy o potencjalnych konsumentach. Rolą badaczy user experience jest poznanie użytkowników. Aby lepiej ich zrozumieć przechodzimy przez cały proces badań UX – rozmawiamy z użytkownikami, badamy ich środowisko, sprawdzamy jak radzą sobie z produktem, dogłębnie śledzimy analitykę webową. Dane, które uzyskujemy w takich badaniach dają nam obraz naszych użytkowników. Jednak jak przedstawić te dane w czytelnej i przystępnej postaci? Na pomoc przychodzą “Persony”. Więcej

Webusability_11_AIDA

Jak zwiększyć konwersję? Tym razem o modelu AIDA

Zaczyna się okres świątecznych zakupów. Z tej okazji wiele sklepów zaplanowało dzień darmowej dostawy. Wśród narastającej konkurencji warto zadbać o to, aby nasz sklep był intuicyjny i przyjazny dla użytkowników. W moim artykule zajmę się znanym i sprawdzonym sposobem na zwiększenie konwersji.

Więcej