Powerday
Mam wreszcie trochę czasu aby napisać o czymś o czym chciałem napisać od pół roku. Rzecz tyczy się Powerday czyli konsultingu u klienta. Wprowadziliśmy tą ofertę do Polski bazują c na efektach jakie daje naszym klientom w USA.
Powerday polega w skrócie na jedno lub dwu-dniowym spotkaniu u klienta. Spotkanie jest organizowane często ustawicznie – np. raz w miesią cu.
Spotkanie ma na celu wspólne pracowanie nad obecnością klienta w Sieci. Może to być tworzenie strategii obecności w Sieci, weryfikacja projektów lub pomysóww klienta lub generowanie nowych (np. na rozwój portalu, serwisu). Obecne są minimum dwie osoby z agencji + kilka osób ze strony klienta.
Brzmi to wszystko dość prosto. Dlatego właśnie chciałem o tym napisać. W gruncie rzeczy to jest proste – wymaga trochę przygotowania ze strony agencji oraz pewnego doświadczenia osób które taki Powerday prowadzą . To tyle. W zamian uzyskuje się niesamowitą komunikację z klientem, pełne zrozumienie jego potrzeb i problemów. Klient zyskuje jeszcze więcej – dostaje błyskawiczną weryfikację swoich działań, masę pomysłóww i wiedzy. Powiedziałbym, że to połączenie konsultingu z dedykowanym szkoleniem i wypadem integracyjnym.
Podczas spotkania na bieżą co organizować można mikro-user testy, tworząc prototypy, mapy myśli - wszystko to jest bardzo proste i do błyskawicznego zastosowania. Wynikiem spotkania zazwyczaj jest krótka acz treściwa notatka i mnóstwo satysfakcji.
Ważne aby planować spotkania całodniowe lub dwu-dniowe - konieczne jest wyciszenie i możliwość swobodnej pracy minimum kilka godzin. Między innymi w tym tkwi sekret wydajności takich spotkań.
Po kilku spotkaniach tego typu jestem szalenie zadowolony z efektów – klienci również. Myślę, że to doskonały sposób na budowanie długotrwałej współpracy i ustawiczne podnoszenie jakości serwisów dla najbardziej wymagają cych klientów.
Badanie usability jako jednorazowy projekt daje dużą wiedzę i pozwala zrobić wielu firmom znaczny skok w efektywności ale taka stała współpraca daje coś więcej - wejście na drogę do ustawicznego polepszania efektywności serwisu.
Odpowiedz
Want to join the discussion?Feel free to contribute!