Formularze nie są… proste

Formularze są elementem, który w serwisach korporacyjnych jest często odpowiedzialny za obniżenie ogólnej efektywności serwisu – wiele razy słyszałem od klienta, że chce aby poprzez jego serwis korporacyjny klienci mogli nawiązać kontakt. To zadanie jest tym trudniejsze im mniej użyteczny formularz kontaktowy.

Co na pewno można zrobić aby było lepiej:

  • Oznaczaj pola obowiązkowe.
  • Podawaj przykłady formatu informacji jaki oczekujesz lub przyjmuj każdy używany format.
  • Wyraźnie podawaj ograniczenia liczby znaków.
  • Jeśli to nie jest konieczne, nie twórz ograniczeń liczby znaków.
  • Nie pokazuj opcji, których klient nie może wybrać.
  • Wprowadzone dane sprawdzaj jak najszybciej.
  • Bezwzględnie zrezygnuj z przycisku Wyczyść.
  • Wyłączaj przycisk wysyłający formularz zaraz po jego kliknięciu.
0 odpowiedzi

Odpowiedz

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *