Przyjaciół poznaje się w biedzie

Prosty ale skuteczny sposób na to by użytkownicy Cię pokochali: pomagaj im gdy mają problemy.

Jakie są dwa największe problemy? Gdy wyszukiwarka nic nie znajdzie lub gdy adres jest nieprawidłowy i strona się nie wyświetla.

Strona 404

Postaraj się zaplanować sytuacje gdy użytkownik może najbardziej potrzebować pomocy. Z pewnością taką sytuacją jest kliknięcie lub wpisanie niepoprawnego linku. Najczęściej użytkownik otrzymuje zwykłą stronę błędu, niestety nie pomaga mu ona odnaleźć to czego szuka.

Serwis Microsoft.com w przypadku podania przez użytkownika strony, która nie istnieje pokazuje użytkownikowi nie tylko obszerne wytłumaczenie sytuacji ale także katalog linków i wyszukiwarkę. Tutaj naprawdę można uzyskać pomoc.

Serwis Apple.com także doskonale rozwiązuje problemy zagubionych internautów.

Wyszukiwarka

Stary jak świat a ciągle mało popularny sposób komunikowania, że „nic nie znaleziono” to podanie alternatywnych możliwości uzyskania informacji. Skoro wyszukiwarka nic nie znalazła to być może czas zapytać człowieka – w takiej sytuacji warto umożliwić choćby szybki kontakt z firmą.

Na stronach korporacje.pekao.com.pl wyszukiwarka po nie znalezieniu poszukiwanej frazy proponuje skorzystanie z mapy strony lub skontaktowanie się w celu uzyskania potrzebnych informacji.

0 odpowiedzi

Odpowiedz

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *