Liczby w sklepie
Sklep internetowy jest chyba najlepszym poligonem doświadczalnym dla analityka usability. Nigdzie indziej wygoda użytkowania nie przekłada się tak wprost na liczby jak w ecommerce. Niżej trochę liczb, które upewnią Was jak ważna jest użyteczność, dostępność i otwartość na klienta.
Ską d sklepy mają użytkowników?
Ecommerce Benchmark Guide 2006 informuje o tym skąd pochodzą użytkownicy największych sklepów:
- bezpośrednie wejścia – 27%,
- płatna reklama w wyszukiwarkach – 23%,
- newslettery – 14%,
- działania SEO – 13%,
- programy partnerskie – 11%,
- reklama na portalach, pasażşach – 10%,
- mailingi – 3%.
Komentarze i oceny sprzyjajĂÂ kupowaniu i sprzedawaniu
- według Jupiter Research opinie o produktach czyta aż 77% kupują cych,
- osoby, które opiniują produkty (pozytywnie lub negatywnie) na forach wydaja średnio o 22% więcej od tych, którzy tego nie robią,
- według BizRate 57% kupują cych ceni sobie wyżej opinie innych kupują cych od opinii ekspertów,
- z raportu RoperASW wynika, że opinie były najcenniejszym Źródłem informacji dla 67% klientów w roku 1966. Liczba ta wzrosła do 93% w roku 2001.
Dlaczego Polacy kupują w Sieci?
Na pytanie GemiusAdHoc – “Dlaczego internauci decydują się na zakupy w sieci?” najczęstsze odpowiedzi to:
- Oszczędność czasu.
- Możliwość zgłoszenia zamówienia o dowolnej porze.
- Dostawa produktu do domu.
- Towary trudne do znalezienie gdzie indziej.
- Niższa cena towarów.
- Większy asortyment.
- Dokładna informacja o produkcie.
- Zachęciła mnie promocja.
Co skłoniłoby Polaków do częstszych zakupów w sklepach?
W raporcie przygotowanym przez Gemius i Money.pl użytkownicy deklarują , że kupowaliby częściej gdyby spełniono warunki takie jak:
- Niższe ceny.
- Niższe koszty wysyłki/bezpłatna dostawa.
- Bezpieczeństwo, wiarygodność, pewność.
- Nic by mnie nie skłoniło.
- Większy wybór towarów.
- Posiadanie więcej pieniędzy.
- Promocje, korzystne oferty.
- Trudno powiedzieć.
- Dokładny opis towarów.
- Możliwość płacenia inaczej niż kartą.
- Możliwość zwrotu.
- Inne.
Czy RSS ma sens w sklepie?
Internetretailer zwraca na to, że:
- użytkownik sklepu, który ze zwykłego odwiedzają cego stanie się odwiedzającym korzystają cym z RSS danego sklepu zacznie kupować o około 3% więcej (a to już ma wartość),
- w porównaniu do mailingów współczynnik klikalności w linki z kanału RSS jest wyższy o 50%, a konwersja z takich wejść jest zbliżona do średniej konwersji sklepu.
Dostępność to już nie gadżet
- Już kilka miesięcy temu po raz pierwszy w w historii japońskiego internetu, więcej Japończyków łączyło się z siecią przez telefony komórkowe (69 mln) niż przez komputer (66 mln) – wynika z badań Ministry of Internal Affairs and Communication. Informuje o tym Multilingual Search.
- Ponadto szacuje się, że w 2008 r. 75% komórek będzie mogła w pełni wykorzystać możliwości Internetu.
Użyteczność jest ważna (bardzo)
- 91% osób poddaje się po maksymalnie trzech nieudanych próbach wykonania posia danej czynności w serwisie WWW.
- 36% osób deklaruje, że nie będzie robić biznesu z firmą , która zawiodła oczekiwania danej osoby w Internecie.
- 20% osób deklaruje, że negatywne doświadczenia online związane z firmą zmotywowały ich do zrezygnowania ze współpracy z tą firmą .
Ciekawe statystyki, szkoda, że dość stare. Dorzuciłbym do tego informację, że ruch SEO, to też dużo ruchu brandowego czyli użytkownicy np. wchodzą w interakcje z reklamą, zapamiętują markę i dokonują ostatecznego zakupu korzystając z wyszukiwarki. W tym wypadku podpadają więc pod ruch organiczny.
A propos sklepów internetowych tutaj ciekawie o optymalizacji seo sklepu internetowego: https://piotrstarzynski.com/optymalizacja-sklepu-internetowego-linki-kanoniczne/